Social Icons

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

ΗΛΕΙΑ «Μπουρλότο» στην κατασκευή του Πάτρα-Πύργος

«Μπουρλότο» στην κατασκευή του Πάτρα-Πύργος επιχειρούν να βάλουν αχαϊκοί «δάκτυλοι», ανακινώντας για μία ακόμα φορά το ζήτημα της αλλαγής χάραξης, μόλις δύο μήνες πριν από τη δημοπράτηση του έργου.
Με έντεχνες διαρροές μέσω ανυπόγραφων άρθρων στον ηλεκτρονικό Τύπο της Αχαΐας, οι κυβερνητικοί βουλευτές και ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας φέρονται να ζητούν εκ νέου τη νότια χάραξη στον δρόμο, αγνοώντας προκλητικά ότι έχει απορριφθεί το συγκεκριμένο αίτημα από το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2011 (αποφάσεις 3047/2011 και 3048/2011), και να επιδιώκουν νέα αναβολή της προγραμματισμένης για τις 31 Μαρτίου του 2015 δημοπράτησης.
Ωστόσο, υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών δήλωσαν κατηγορηματικά στην εφ.Πατρίς ότι όλα κυλούν ομαλά σχετικά με τη δημοπράτηση και ότι μέχρι τώρα δεν υφίσταται ενδεχόμενο αναβολής. Προειδοποιούν μάλιστα ότι πιθανή αλλαγή χάραξης ισοδυναμεί με ματαίωση του έργου.
«Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αλλαγή χάραξης. Θα τιναχθεί το έργο στον αέρα. Έχουν γίνει απαλλοτριώσεις, έχει καταβληθεί πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ για να γίνει το έργο. Μόλις πριν από λίγες ημέρες πληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις σε Βραχνέικα και Δύμη. Είναι δυνατόν να συζητάμε για άλλη χάραξη; Ποιος θα πληρώσει τα χρήματα και από πού; Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το σκεπτικό από τη στιγμή που συμφωνήθηκε να μην υπάρχουν διόδια στην περιοχή»,  δηλώνει με έκπληξη υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών και προσθέτει πως οι ενδιαφερόμενες εταιρείες εκδηλώνουν καθημερινά έντονο ενδιαφέρον και ζητούν συνεχώς πληροφορίες σχετικά με τα τεύχη δημοπράτησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφ.Πατρίς, αναμένεται να συμμετάσχουν περίπου 10 εταιρείες στο διαγωνισμό, πιθανότατα και με τη μορφή κοινοπραξιών, γεγονός που συνεπάγεται καλύτερη έκπτωση (σ.σ. το αρχικό κόστος ανέρχεται περίπου στα 475 εκατ. ευρώ μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες) και ελαχιστοποίηση του ενδεχομένου ενστάσεων στον διαγωνισμό.
«Πρόκειται για το κορυφαίο αναπτυξιακό έργο της επόμενης πενταετίας, με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Εάν για οποιοδήποτε λόγο ζητηθεί αλλαγή χάραξης, το έργο ματαιώνεται, αφού οποιαδήποτε άλλη λύση είναι πολύ πιο δαπανηρή και θα απαιτεί νέες μελέτες, οι οποίες αποκλείεται να είναι έτοιμες πριν από το 2018» επισημαίνει στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών, δηλώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι είναι η τελευταία ευκαιρία υλοποίησης του οδικού άξονα, αφού οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφορούν τη χρηματοδότηση διαφορετικών δράσεων κατά την επόμενη πενταετία.
Κυβερνητικοί βουλευτές της Ηλείας και της Αχαΐας, πάντως, δήλωσαν στην εφ.Πατρίς ότι καλύπτονται απόλυτα από τη δήλωση του υπουργού Υποδομών, Γιώργου Σταθάκη, περί ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η υπονόμευση του Πάτρα-Πύργος δεν αποκλείεται να προέρχεται από εργολαβικά συμφέροντα.
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος  ως δημοσίου έργου ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2013, έχοντας και τη θετική ψήφο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, και στη συνέχεια εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για να «τρέξουν» οι γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η ευρωπαϊκή έγκριση χρηματοδότησης ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και αποτελεί το κορυφαίο έργο υποδομής πανελλαδικά για την επόμενη πενταετία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Blogger Templates